duminică, 18 martie 2018

Vreau o casa in buget! Cine ma ajuta?

V-am spus acum cateva zile ca imi fac o casuta, asa ca urmeaza sa ma apuc de constructii.
De 10 ani stau in camine si chirii, in apartamente vechi de peste 40 ani, care aveau nevoie o data la 3 luni de ceva reparatii, asa ca, de data asta, vreau sa am o casa pe care cel putin 20 de ani sa nu trebuiasca sa o repar. Solutia pare simpla : angajez cel mai bun arhitect, cel mai bun sef de santier, cel mai bun peisagist, cea mai buna echipa de muncitori, iau cele mai bune produse de pe piata si asta e. Corect?
Da, asta ar fi cea mai buna varianta, dar, mi-ar ridica bugetul cu aproximativ cateva mii de euro, plus ca, oare chiar reusim sa ii luam pe cei mai buni? Eu zic ca nu, dar, cred ca in 2018, oricine isi da putin silinta se poate informa. Un exemplu de sursa de informare este magazinul, altul este mesterul, altul este vecinul de vis a vis, care si-a construit si el o casa si lista ar putea continua, asa ca inca nu stiu pe cine sa aleg si ii ascult pe toti.

Mi-am cumparat reviste despre case, am citit bloguri si cam stiu ce si cum vreau sa arate, dar nu stiu cum sa obtin acest lucru. Pe langa asta, stiti ca se spune : orice lucrare programata va dura dublu ca timp si va costa cel putin de doua ori mai mult. Da, o spun si eu, o spune si Kim Kardashian si cam toata lumea are aceasta frica. Deci, daca eu am un buget de 70.000 de euro, pentru o casa de 150 mp, cu tot cu finisaje si inaltare, cum sa fac ca sa ma incadrez in buget, si sa am o casa de vis la final? Pentru ca, dupa teorema de mai sus, daca spun cuiva ca am 70.000, o sa ma taxeze cu 140.000. Dar daca ii spun ca am 35.000 si imi cumpara material slab sau angajeaza meseriasi de o calitate inferioara? 

In cadrul Sprin SuperBlog 2018 am aflat despre un site, Vindem-Ieftin.ro, care propune un concept inovator: fiecare om care doreste sa isi faca modificari in casa, sa construiasca, care vor sa isi cumpere instalatii termice, termoizolatii etc. , va putea gasi pe site ceea ce are nevoie, la un pret mic poate cu 10-30% mai mic decat daca si-ar cumpara din magazin. Pretul scazut vine din modelul de vanzare: Vindem-Ieftin.ro negociaza direct cu producatorul pretul pe volum, si cand cineva cumpara, marfa vine la pret preferential direct de la producator - economisindu-se astfel costurile de inmagazinare si alte costuri conexe. Suna foarte bine. Provocarea mea era sa scriu ce asteptari am de la ei. 

Eu am doua asteptari: prima , sa stiu ce ar trebui sa fac ca sa imi arate si mie casa si gardul la fel ca in poza, si a 2-a, sa fiu si eu la fel de fericita si multumita precum clientii din aceste videouri . Asteptarea mea subinteleasa este ca oamenii de la vanzari vor fi sinceri cu mine, si le va pasa de casa mea si de mine. Cu totii vrem sa castigam bine dar asta nu inseamna ca trebuie sa uitam sa fim oameni.

Mi-ar placea ca cei ce ma vor consilia sa aibe un portofoliu, sa imi spuna o casa ca a mea cam cat costa, si sa-mi ofere diferite variante de finisaje - de pret mediu si de pret ridicat si sa-mi spuna care sunt beneficiile si cam la ce sa ma astept din punct de vedere al amortizarii in timp. Cam atat, si daca ar putea sa imi recomande si niste mesteri buni, ar fi minunat. O sa va mai scriu despre experienta mea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu